Kans op infecties verminderen

Een mogelijke complicatie van een prothese plaatsing is een postoperatieve (wond) infectie. Hoewel de kans erg klein is, is de kans op infectie sterk afhankelijk van de conditie van de patiënt. Is er sprake van diabetes, doorbloedingsstoornissen, immuunstoornissen, roken etc?

Gelre ziekenhuizen heeft een laag infectiepercentage

Door allerlei maatregelen voor-, tijdens- en na de operatie, hebben we in Gelre Ziekenhuizen een relatief laag infectiepercentage (1,7% in 2014). Doordat de infectie tijdig onderkent en behandeld werd, hoefde geen van de geïnfecteerde protheses echter te worden verwijderd.

Verminder uw risico

Desondanks moeten we bij elke operatie de risico’s op een infectie tot een minimum proberen te beperken. Daarom adviseren we patiënten , die geopereerd worden dan ook om o.a. te stoppen met roken voor de operatie. En zorgen we telkens voor de optimale steriele omstandigheden.

Meer weten